Monday, August 23, 2010
YOGA CLASSICAL ETHICAL GUIDELINES
YAMAS: (BEHAVIOR RESTRAINTS.) - Ethical guidelines for the yogi pertaining to his/her relationship with others in society, the outer environment, or Nature. All the yamas apply to actions, words, and thoughts.
Ahimsa (Non-harming): Loving kindness to others, not blocking or obstructing the flow of Nature, compassion, mercy, gentleness.
Satya (Truthfulness): Being genuine and authentic to our inner nature, having integrity, honesty, being honorable, not lying, not concealing the truth, not downplaying or exaggerating.
Asteya (Non-stealing): Not taking what is not yours—money, goods, or credit. Not robbing people of their own experiences and freedom. Non-desire for another’s possessions, qualities, or status.
Brahmacharya (Sexual Restraint): Relating to another with unconditional love and integrity, without selfishness or manipulation. Practicing sexual moderation, restraining from sexual misconduct, and avoiding lustful behavior.
Aparigraha (Non-clinging): Non-grasping, non-receiving, non-possessiveness, voluntary simplicity, not accumulating things beyond what is necessary, non-attachment to possessions, greedlessness.
NIYAMAS: (INTERNAL-RESTRAINTS): Ethical guidelines for the yogi pertaining to his/her daily activities.
Observances of one’s own physical appearance, actions, words and thoughts.
Shauca (Purity): Cleanliness, orderliness, precision, clarity, balance. Internal and external purification.
Santosa (Contentment): Equanimity, peace, tranquility, acceptance of the way things are. Contentment.
Tapas (Heat): Burning desire for reunion with God expressed through self-discipline, purification, willpower, austerity, and patience.
Svadhyaya (Study of the Self): Self-inquiry, mindfulness, self-study, study of the scriptures, chanting and recitation of the scriptures. Searching for the Unknown (divinity) in the Known (physical world). Scriptural Study.
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YAMAS: (Dispositifs de retenue comportement.) - Les lignes directrices d'éthique pour la concernant yogi à ses relations avec les autres dans la société, l'environnement extérieur, ou la Nature. Tous les yamas s'appliquent aux actions, les paroles et pensées.
Ahimsa (la non-violence) bonté: pour les autres, ne pas bloquer ou obstruer l'écoulement de la nature, la compassion, la miséricorde, la douceur.
Satya (Vérité): Être véritable et authentique à notre nature intérieure, avoir l'intégrité, l'honnêteté, être honnête, ne pas mentir, ne pas cacher la vérité, pas minimiser ou exagérer.
Asteya (non-vol): ne pas prendre ce n'est pas le vôtre d'argent, de biens ou de crédit. Pas voler les gens de leurs propres expériences et de liberté. Non-désir d'un autre de biens, les qualités, ou de statut.
Brahmacharya (sexuelle contrainte): relatif à un autre avec l'amour inconditionnel et l'intégrité, sans égoïsme ou de manipulation. Pratiquer la modération sexuelle, de retenue de l'inconduite sexuelle, et d'éviter les comportements lubriques.
Aparigraha (non-attachement): Non-saisir, non-recevoir, non-possession, la simplicité volontaire, ne cumulent pas les choses au-delà de ce qui est nécessaire, non-attachement aux biens, greedlessness.
NIYAMAS: (INTERNE APPUIS): lignes directrices d'éthique pour la yogi se rapportant à ses activités quotidiennes.
Observances de son apparence physique, d'agir, paroles et pensées.
Shauca (Pureté): propreté, l'ordre, la précision, la clarté, l'équilibre. Intérieur et de la purification extérieure.
Santosa (Satisfaction): la sérénité, la paix, la tranquillité, l'acceptation de la façon dont les choses sont. Contentement.
Tapas (Heat): le désir ardent de la réunion avec Dieu exprimée par l'auto-discipline, de purification, de volonté, de rigueur et de patience.
Svadhyaya (étude de soi): auto-enquête, l'attention, d'auto-apprentissage, l'étude des Ecritures, le chant et la récitation des écritures. La recherche de l'inconnu (divinité) dans l'usage (monde physique). Étude Spirituel.
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