The object of the Integral Yoga

The object is to enter and be possessed by the Divine Presence and Consciousness, to love the Divine for the Divine’s sake alone, to be tuned in our nature into the nature of the Divine, and in our will and works and life to be the instrument of the Divine. Its object is not to be a great yogi or a Superman (although that may come) or to grab at the Divine for the sake of the ego’s power, pride or pleasure. It is not Moksha though liberation comes by it all else may come, but these must not be our objects. The Divine alone is our object. – Sri Aurobindo



Monday, August 23, 2010

YOGA CLASSICAL ETHICAL GUIDELINES

YAMAS: (BEHAVIOR RESTRAINTS.) - Ethical guidelines for the yogi pertaining to his/her relationship with others in society, the outer environment, or Nature. All the yamas apply to actions, words, and thoughts.

Ahimsa (Non-harming): Loving kindness to others, not blocking or obstructing the flow of Nature, compassion, mercy, gentleness.

Satya (Truthfulness): Being genuine and authentic to our inner nature, having integrity, honesty, being honorable, not lying, not concealing the truth, not downplaying or exaggerating.

Asteya (Non-stealing): Not taking what is not yours—money, goods, or credit. Not robbing people of their own experiences and freedom. Non-desire for another’s possessions, qualities, or status.

Brahmacharya (Sexual Restraint): Relating to another with unconditional love and integrity, without selfishness or manipulation. Practicing sexual moderation, restraining from sexual misconduct, and avoiding lustful behavior.

Aparigraha (Non-clinging): Non-grasping, non-receiving, non-possessiveness, voluntary simplicity, not accumulating things beyond what is necessary, non-attachment to possessions, greedlessness.


NIYAMAS: (INTERNAL-RESTRAINTS): Ethical guidelines for the yogi pertaining to his/her daily activities.
Observances of one’s own physical appearance, actions, words and thoughts.

Shauca (Purity): Cleanliness, orderliness, precision, clarity, balance. Internal and external purification.

Santosa (Contentment): Equanimity, peace, tranquility, acceptance of the way things are. Contentment.

Tapas (Heat): Burning desire for reunion with God expressed through self-discipline, purification, willpower, austerity, and patience.

Svadhyaya (Study of the Self): Self-inquiry, mindfulness, self-study, study of the scriptures, chanting and recitation of the scriptures. Searching for the Unknown (divinity) in the Known (physical world). Scriptural Study.

***********************************************************************************

YAMAS: (Dispositifs de retenue comportement.) - Les lignes directrices d'éthique pour la concernant yogi à ses relations avec les autres dans la société, l'environnement extérieur, ou la Nature. Tous les yamas s'appliquent aux actions, les paroles et pensées.

Ahimsa (la non-violence) bonté: pour les autres, ne pas bloquer ou obstruer l'écoulement de la nature, la compassion, la miséricorde, la douceur.

Satya (Vérité): Être véritable et authentique à notre nature intérieure, avoir l'intégrité, l'honnêteté, être honnête, ne pas mentir, ne pas cacher la vérité, pas minimiser ou exagérer.

Asteya (non-vol): ne pas prendre ce n'est pas le vôtre d'argent, de biens ou de crédit. Pas voler les gens de leurs propres expériences et de liberté. Non-désir d'un autre de biens, les qualités, ou de statut.

Brahmacharya (sexuelle contrainte): relatif à un autre avec l'amour inconditionnel et l'intégrité, sans égoïsme ou de manipulation. Pratiquer la modération sexuelle, de retenue de l'inconduite sexuelle, et d'éviter les comportements lubriques.

Aparigraha (non-attachement): Non-saisir, non-recevoir, non-possession, la simplicité volontaire, ne cumulent pas les choses au-delà de ce qui est nécessaire, non-attachement aux biens, greedlessness.


NIYAMAS: (INTERNE APPUIS): lignes directrices d'éthique pour la yogi se rapportant à ses activités quotidiennes.
Observances de son apparence physique, d'agir, paroles et pensées.

Shauca (Pureté): propreté, l'ordre, la précision, la clarté, l'équilibre. Intérieur et de la purification extérieure.

Santosa (Satisfaction): la sérénité, la paix, la tranquillité, l'acceptation de la façon dont les choses sont. Contentement.

Tapas (Heat): le désir ardent de la réunion avec Dieu exprimée par l'auto-discipline, de purification, de volonté, de rigueur et de patience.

Svadhyaya (étude de soi): auto-enquête, l'attention, d'auto-apprentissage, l'étude des Ecritures, le chant et la récitation des écritures. La recherche de l'inconnu (divinité) dans l'usage (monde physique). Étude Spirituel.